Kultúra minden mennyiségben

KultúrSokk

KultúrSokk

Mamma Mia!

2018. július 26. - Péntek Tünde

Miért irritáló a Mamma Mia!? Meglepő a kérdés, hiszen a blogban számtalan bejegyzés született már musicalekkel, illetve zenés filmekkel kapcsolatban, így sejthető a műfaj iránti személyes elköteleződés. Azonban mindig szokott lenni egy kivétel, ami erősíti a szabályt.

4_39.jpg

Pontosan 10 évvel ezelőtt került mozikba a Mamma Mia!, amit rendkívül nagy várakozás előzött meg. Nemcsak a musicalek rajongóinak szólt a felhívás, hiszen ki ne lenne fogékony a nyár közepén egy olyan filmre, amely egy csodaszép görög szigeten játszódik, a szikrázó tengerparton pedig diszkó-ruhákban rázzák magukat világsztárok ABBA slágereket énekelve az esküvői előkészületek során? A Mamma Mia! célközönsége tehát nemcsak musical rajongókban merül ki, hanem ugyanúgy megszólít mindenkit, aki imádja az ABBA dalokat, vagy akinek bejön a Bazi nagy görög lagzi című fergeteges vígjáték – vagy úgy egyáltalán valamilyen limonádé jellegű, nyári hangulatú kikapcsolódásra vágyik. Akkor mégis mi csúszott félre? Talán a jó ízlés.

5_30.jpg

Kezdjük azzal, hogy a film rettenetesen giccses. Oké, általában a musicalfilmek alapból azok. Viszont jelen esetben indokolatlan mennyiségben borítják a nézőre a photoshopolt képeslapokra hajazó tengerparti tájképet, mindenféle közhelyes vízparti magatartásformával egyetemben (mint amikor a szereplő kendőjét lobogtatva szalad és haját fújja a szél, vagy az azúrkék tenger egy-egy cseppje megcsillan a félmeztelenül csónakázó férfi felsőtestén). És akkor még arról nem is esett szó, hogy a feszes testű, fiatal táncosok vagy az ötvenes diszkódívák mennyire ízléstelen kosztümöket viselnek.

7_27.jpg

Ha a látványon túltesszük magunkat és elfogadjuk olyan ötlettelennek, amilyen, akkor vessünk arra is egy pillantást, hogy miről szól a film. A történet rendkívül banális: egy fiatal amerikai lány a Görögországban tartandó esküvőjére készül, és meghívja édesanyja (nem kevesebb, mint) három egykori szeretőjét, hogy kiderítse, közülük ki lehet az apja. Természetesen a Mamma Mia! teljesen elsiklik amellett, hogy morálisan mennyire elfogadható az édesanya promiszkuitása, vagy pszichológiailag megalapozott-e az, hogy az anyja által egyedül felnevelt lány az esküvője napján miért érzi elengedhetetlennek apja támogatását. A hab a tortán pedig az, hogy ez az alapból bárgyú sztori oda fut ki, hogy végül nem derül ki az édesapa kiléte, a lány nem megy férjhez, viszont az édesanya összeházasodik az egyik apa-jelölttel.

1_46.jpg

Ha nem találnám végtelenül balgának ezt a történetet, akár túl is lépnék rajta azzal, hogy alapvetően a musicalek nem a mély gondolatokról híresek és vigaszt lelnék a csodálatos zenében. És talán ezen a ponton válik szürreálissá a Mamma Mia! élmény: ahogyan Pierce Brosnan vagy Colin Firth váratlanul dalra fakad, azt napokig nem lehet feldolgozni. Finoman szólva is csekély tehetséggel rendelkeznek az éneklés terén, és a filmbeli jelenlétük kapcsán is olyan érzésünk támadhat, mintha maguk sem tudnák, mit keresnek itt. A menyasszonyt alakító Amanda Seyfried hangszíne kifejezetten kellemetlen, a dalok előadásakor pedig haloványnak és erőtlennek tűnik. Vele ellentétben Meryl Streep leginkább a hangerejével próbálja kompenzálni hangi adottságait, ami miatt néha ordításnak hat éneklése (lásd The Winner Takes It All). Nem mellesleg fizikailag inkább nagymamának fest, mintsem örömanyának. Filmbéli barátnői (Julie Walters és Christine Baranski) pedig kifejezetten idegesítőek, de az összhatáson nem sokat rontanak. Szóval, valójában teljesen érhetetlen, hogy ezek a köz- és elismert művészek miért vállalták be, hogy így beégessék magukat. Colin Firth magyarázata szerint minden valamire való színésznek ki kell próbálnia, milyen musicalben játszani – de, mint a példa is mutatja, ez nem feltétlenül garancia a minőségre, ezúttal a hangok illúziórombolónak hatnak az eredeti ABBA slágerekhez képest.

3.jpeg

A Mamma Mia!-ban a kegyelemdöfést a tánckoreográfia adja meg, már amennyiben nevezhetjük annak. Amikor a filmben éppen véget ér egy idétlen vihogásokkal vagy fájdalmas közhelyekkel tarkított prózai rész, akkor szinte óramű pontossággal érkezik a táncjelenetnek szánt, de leginkább ütemes ugrabugrálásban és rohangálásban kimerülő koreográfia. Ezt úgy képzeljük el, hogy Meryl Streep az ágyon trambulinozik a „Dancing Queen”-re, Colin Firtht egy lánybúcsún vetkőztetik a „Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)” taktusaira, a festői kis görög templomban felhangzik az "I Do, I Do, I Do, I Do", ami aztán egy egész erőltetett és kínos bulivá fejlődik, végül ráadásként, éjféli csónakázás közben felcsendül az „I Have a Dream”.

2_43.jpg

Mielőtt kijött a Mamma Mia!, az angol sajtóban már előzetesen attól tartottak, hogy ez a film a musical halálát jelenti. Ugyanis maga a darab az 1999-es ősbemutatója óta leradírozhatatlan többek között a londoni West End és a New York-i Broadway műsoráról, Budapesttől Oszakáig telt házak előtt, 54 millió néző tekintette már meg az eddig 14 nyelvre lefordított előadás valamelyikét. A filmet látva viszont el sem lehet képzelni, miért tartja évtizedek óta lázban az embereket. A mozi 10 éves jubileumára pedig megérkezett a folytatás is, a rendkívül frappáns „Mamma Mia! Sose hagyjuk abba” címmel. Azért bízzunk benne, hogy mégis…
6_29.jpg

Mamma Mia!

amerikai zenés vígjáték, 109 perc, 2008

Rendező: Phyllida Lloyd

Főszereplők: Meryl Streep, Pierce Brosnan, Amanda Seyfried, Colin Firth

8_28.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://expertin.blog.hu/api/trackback/id/tr7714144253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.27. 16:20:00

Van azért ennél sokkal rosszabb is, pl. az átlag német családi vígjáték.

Edit Bekker 2018.07.27. 16:38:24

azt gondolom aki egy olyan péntek délutáni moziról, mint ez is így tud írni, arra igazán ráférne egy jó dugás.
mi a francot vártál tőle? ez egy vígjáték, semmi másról nem szól, mint a boldogság kereséséről, életingenlésrőlű
aki ennyire savanyú, miért nem megy a folyónak egyenesen? vagy inkább a tescoba pakolni, már kritikát írni valamiről, amit már indulás előtt is utált, mert nem felel meg a fennsőbbrendű, sznob idióta ízlésének.
nézzél művészfilmet bmeg, napi 20 órában, attól boldog leszel.
hála az égnek, hogy vannak olyan filmek (is), amin nem kell az embernek agyalnia, hogy vajon a művészlélek rendező mi a frászt akart mondani.
tudod, ha valaki dolgozik (DOLGOZIK), nem csak 'kritikát ír', arra bizony ráfér, hogy néha kikapcsolódjon, és segítek, abban nem Shakespeare lesz segítségére...
keress egy farkat. mielőbb

paráznabillegető 2018.07.27. 16:51:05

@maxval balcán bircaman: és még lejjebb is van: átlag magyar családi vígjáték.
de biztos van annál is lejjebb...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.27. 17:21:03

@Edit Bekker:

Az első résznek láttam a harmadát, A butaságról és a hazugságról szól csak.

irónika 2018.07.27. 17:32:45

Kedves szerző!
Eddig kómában voltál? Egy 10 évvel ezelőtti filmről írtál kritikát. Miből gondoltad, hogy ebben a témában bármi újat tudsz írni. (csak jelzem, nem sikerült, hozzáadott érték helyett csak elvett értékkel bírt a szösszeneted)
Vagy pont ellenkezelőleg? Egyáltalán nem vagy kómában, csak úgy teszel, mintha a napokban megjelent 2. részről írnál, így aztán szép számú kattintást generálhatsz a hamis megtévesztéssel.

Mindegy is melyikről van szó, egy újabb blog amit kerülni érdemes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.27. 17:33:11

"teljesen érhetetlen, hogy ezek a köz- és elismert művészek miért vállalták be, hogy így beégessék magukat"

Kikapcsolódásként.

cog3981 2018.07.27. 18:49:36

Lehet mas szemmel is nezni mint ahogy a blog iro leirta.

Pl vannak akik kevesbe szeretik a muvi tokeletesseget, a tatogo szineszeket/enekeseket, filmekben tokeletes (amire mindenki csorgatja a nyalat es kepzavart okoz a fiatalokban) viszont a film forgatasok kozott elhizott testeket, a fotoboltozott ciplapokat es kepeket.

Nem hiaba hozott 10x tobbet a konyhara.

A szineszek jol jatszottak, konnyen emesztheto relakszalo sztorit kapunk, eneklesuk nem volt olyan jo mint az eredeti enekeseke (nem is csak az enekert neztem meg), viszont szamomra szorakoztato volt, hogy milyen egy vegytisztitas nelkuli, sajat magat felvallalo hires szinesz hangja.

Ha valasztanom kellene a Szepseg es a Szornyeteg es ekozott akkor inkabb utobbit valasztanam.

savanyújóska 2018.07.27. 18:51:52

Valahogy sehol se láttam még megemlíteni, honnan lopták az alaptörténetet.
www.imdb.com/title/tt0062767/

The Biclops 2018.07.27. 19:07:39

Én sem vagyok oda a főszereplő csajert, de ha retket eszem, az meg savat csinál, szóval még mindig jobb az Opel, mint a kerekanyakulcs.

Advanced Flight 2018.07.27. 20:32:15

@Edit Bekker: "hála az égnek, hogy vannak olyan filmek (is), amin nem kell az embernek agyalnia, hogy vajon a művészlélek rendező mi a frászt akart mondani."

Csak az a probléma, hogy lassan 15 éve nem jött ki olyan film Hollywoodból, ahol egy kicsit agyalni is kellett volna.

2018.07.27. 20:46:17

A film, ami megutáltatta az ABBA-t és Meryl Streepet. Mondjuk Meryl Streepet nem volt nehéz.
Abba számokat szerintem senki nem hallgatott, de mégis jó volt néha egy-egy feldolgozás vagy ha az ember néha meghallott egy számot tőlük itt-ott, jó volt nosztalgiázni és eldúdolgatni. Na ez a film elérte, hogy hidegrázást kapok, ha meghallok egy számot tőlük.

Dread Naughty 2018.07.27. 21:12:21

Ez egy picsafilm, nem érdemes rá kritikát pazarolni.

taelldesign · www.taelldesign.meska.hu 2018.07.27. 21:38:31

@Edit Bekker: Kritika írása egy szubjektív vélemény. Ha valakinek a véleménye nem tetszik akkor azt meg lehet vitatni, de mint látszik a hozzászólásodban egy bizonyos értelmi szintet el kell érnie (sajnos nem sikerült neked) a másik félnek is, hogy ezt ne alpári stílusban tegye. Mekkora irigység lehet benned, ha ki kellett emelned a dolgozni szót...az persze meg sem fordul a fejecskédben, hogy a blog írója dolgozik és amellett írja a blogját, mint rajta kívül még sokan.

szendeszundi 2018.07.27. 22:27:12

Minden így igaz ahogy leírtad. Elmentünk anno, megnéztük többen negyvenes nők, és baromi jól éreztük magunkat, fülig érő szájjal jöttünk ki a moziból. És mindenkin azt láttam, hogy jól érezte magát. Bizonyos közönségnek, bizonyos célra tökéletesen megfelel. És megnézzük a másodikat is!

szemétpasi 2018.07.27. 22:33:53

@szendeszundi: Naponta munkások százai, ezrei rúgnak be a legolcsóbb, alacsony minőségű szeszes italoktól a kisbolt előtt állva. Ők ezt nagyon szeretik, jól érzik magukat tőle, fülig ér a szájuk. Ergo teljesen rendben van, holnap is mennek inni.

Érzed az indoklás értelmetlenségét? Attól nem lesz jó egy film, hogy van akinek tetszik. Nekem is van pár szar film amit szeretek, de attól még tudom, hogy szar filmek, nem védem őket.

szendeszundi 2018.07.27. 23:25:33

@szemétpasi: Nem indoklom. Én nem írok kritikát. Csak azt írtam, jól éreztem magam. Ja, lehet hogy nekem a munka után ez volt a szesz. Egyébként meg tökmindegy hogy olcsó vagy drága itallal iszod magad hülyére. És nem, nem csak ilyen filmeket nézek. De nem mindig aggyal kell működjünk, néha hagyni kell csak érezni is. Még egyszer: jól éreztem magam, és megnézem a második részt is. Hát, gondolom ez azért nem elítélendő :)

Ambiorix 2018.07.27. 23:26:44

Én csak azt nem értettem a filmből, hogy a 10 éves gyermek szellemi színvonalán álló gülüszemű csaj miért akart mindenáron férjhez menni, mondjuk ahelyett, hogy gondnokság alá helyezték volna. (Na jó, a hobbikurva mamival együtt.)

Koós Miklós · http://koos.hu 2018.07.28. 07:35:12

Miért irritáló ha valaki olyasvalamiről ír, amit utál? Nos elsősorban talán azért, mert egy nevenincs blogíró véleménye úgy általában teljesen érdektelen, még akkor is ha úgy tesz, mintha valakik megbízásából fejtené a véleményét. Én például utálom a heavy metalt és kiröhögöm a hülyére festett fellépőket, cserében viszont nem irok kritikát a Metallica koncdrtről.

A musical pedig giccses, az is volt mindig is. Ez az alaptulajdonsága, pont ezért nézik a népek

ekat 2018.07.28. 08:02:35

Én nem szeretem a musical-eket, és se a romantikus komédiákért, se az ABBA- ért nem vagyok oda, de speciell ez tetszett. Feelgood-movie, na. Nőknek. Brosnan hangja tényleg rossz volt, de engem nem zavart, csak őt sajnáltam. De azért becsültem is érte.
És a következőt is meg fogom nézni, azért sem megyek ugyan moziba, de annyi fáradságot talán veszek, hogy letöltsem.

ekat 2018.07.28. 08:07:10

@ekat: Amúgy a színészek miatt néztem meg, nagyon szeretem Meryl Streep-et, Christine Baranski-t, Colin Firth-t és Stellan Skarsgard-ot is.

profiügyfélszolgálat 2018.07.28. 08:07:13

Végül is nem kaptunk választ a kérdésre: miért irritáló a Mamma Mia!?
Arról olvashattunk, hogy a posztoló szerint miért szar. De hogy miért irritálja, rejtély maradt. Arra csak nem gondolhatunk, hogy minden általa rossznak tartott film ennyire felbosszantja, mert akkor az egész élete erről szólna.

sara 2018.07.28. 08:47:00

Egész nap emberekkel foglalkozom, időnként igen csak lefárasztanak. És időnként kell olyan élmény, ami kikapcsol, pár órára feledteti a hétköznapi gondokat, bajokat. Na, ezek a filmek éppen erre jók: napokig dúdolászva, énekelgetve járok-kelek a lakásban.... És ahogy látom a nézettségi adatokat, nem csak én vagyok ezzel így....

György Lukács 2018.07.28. 08:52:46

A film csúcspontja volt Pierce Brosnan éneklése. Kit érdekel, hogyan csinálta, meggyőző volt. Baranszki Krisztina meg jól táncolt és jól énekel, humora is van.

Nati Walter 2018.07.28. 09:09:07

@Hortenz: ABBA-t igen,de majd gondolom a PC,migripartiakelojonnek majd valami hasonloval csak ott Boney M lesz az alap ;-)

ekat 2018.07.28. 09:49:53

Ja és New Yorkban a Broadway-n 2015-ben adták utoljára a Mamma mia-t. Expertin. :D

moonshadow 2018.07.28. 10:47:57

Engem az irritált, hogy megpróbálták elhitetni, hogy Pierce Brosnan ahogy kinéz benne simán a 20-as 30-as ropiseggű csajokat hajkurászná, nem azt a kövér vén szatyrot.

Berta Csacsi 2018.07.28. 10:49:06

Bekker Edit: én szivesen megduglak, látatlanban. Van az a lóvé

Periodista. 2018.07.28. 10:56:20

Teljesen egyetértek a poszttal! A posztírónak üzenem: ne törődj a lehúzó hozzászólásokkal, mert nagyon sokan látják ugyanúgy a filmet, ahogyan leírtad. Irritáló, ez a legjobb szó rá.

2018.07.28. 11:17:33

Én már a disney rajzfilmek, vagy a family guy esetén is heveny rosszullétet tapasztalok, ha elkezdenek danolászni. Itt konkrétan ráküldtem volna a szereplőkre a sáskákat...

gigabursch 2018.07.28. 12:02:06

Valóban szörnyű, sőt elborzasztó, hogy egy könnyed családi estés film
- könnyed
- családi
- és egész estés

Mégis mit vártál???

Ez nem Szabó István Mefisztója, de nem is a Szinbád...

(minek pofázik, aki még ennyit sem ért a filmekhez)

silent man 2018.07.28. 12:16:56

@Koós Miklós: "Én például utálom a heavy metalt és kiröhögöm a hülyére festett fellépőket, cserében viszont nem irok kritikát a Metallica koncdrtről."

Még szerencse. Értelmes kritikát úgysem lehet írni elemi információk hiányában, bár felvetődik a kérdés : hogyan utálhatunk valamit, amit nem ismerünk? A heavy metal és a festett arcú zenészek közötti korreláció csekély, a Metallica zenészei például sosem festették magukat, ellenben David Bowie, Peter Gabriel, Arthur Brown, vagy éppen Pierrot igen, holott sosem játszottak heavy metal-t.

silent man 2018.07.28. 13:01:41

@profiügyfélszolgálat: Szerintem eleve irritáló az, ahogy az eredetileg sem túl magas röptű, de tisztes iparosmunkaként, minőségi módon megírt és előadott Abba nótákat megbecstelenítették. Közepes fokban ittasan, egy házibuliban, vagy osztálytalálkozón elcsúszik az ilyen, de ez valóban szar. Ezen nem változtat az sem, ha valakinek tetszik, mint a Maunika-Sau sem lesz jó attól, hogy sokan elé gyógyulnak...

Kergelepke 2018.07.28. 16:54:41

Szerintem fura dolog, hogy a Mamma Mia egyetlen alternatívájának a művészfilmeket hozni. Teljesen szubjektív, hogy kinek mi minősül könnyed, szórakoztató vígjátéknak, amitől fülig ér a szája - fogadjuk már el, hogy nem mindenkinek ugyanaz. Engem a Mamma Mia nem szórakoztatott, csak idegesített, de elfogadom, hogy másokat meg feltöltött (bár nem értem).
Szerintem rémesen erőltetett, Meryl Streep-et a komoly szerepeiben szeretem, de a vígjátékokban nekem valahogy túl "sok". A második részt már elkerülöm, nem én vagyok a célközönség.

Koós Miklós · http://koos.hu 2018.07.28. 17:24:48

@silent man: :-)))) örülök, hogy fogtad a lényeget és bekaptad a gumicsontot.

Koós Miklós · http://koos.hu 2018.07.28. 17:42:38

30 évvel ezelőtt volt alkalmam ABBA dalokat hallgatni és meg kell mondjam, ez már akkor is elég ciki zene volt. De hiába volt egy rakás progressziv és alternativ zene(kar) ez a zene mégiscsak átvészelte ezt a 30 évet és újra népszerű lett. Lehet utánuk csinálni. Az emlegett progressziv és alternativ zene pedig totálisan elfelejtődött és azt látom, hogy a ma 30 éves generáció eskövői bulijain ezek a 20-30 évvel ezeletti slágerek hóditanak. Már ha szórakozni és táncolni akarnak. Elég megdöbbentő, de ez van.
Aki pedig azon szörnyülködik, hogyan lehetett ezeket a slágereket megbecsteleníteni, nos ebben maguk a szerzők az első számú közreműködők. Az pedig hogy igen-igen hosszú ideje szinházi siker is, megfelelő válasz ez efféle blogbejegyzésekre. Nemcsak hogy 10 évet késett ez az írás, de láthatóan halvány fogalma sincs az irójának az egészről. Örömteli viszont, hogy nagy kárt nem tudott csinálni vele. Belefingott egy szélviharba.

gabardin 2018.07.28. 18:33:56

@profiügyfélszolgálat: azért, mert szar filmnek tarja a kis eszével, de titokban néha megnézi és zuhanyzás közben dúdolja a számokat :)

Laurel 2018.07.28. 20:48:23

Ezért kár volt tollat ragadni. A tévedhetetlen ízlésű értelmiségi, szellemi magasságából fanyalogni, fikázni egy csupán csak szórakoztatásra szánt, könnyed musicalt. Van amikor erre van szükség, van, hogy erre van igény. Magam is olvasok Thomas Mannt, vagy Merle-t de ha épp olyan kedvem van, akkor jöhet egy Leslie Lawrence vagy más még kommerszebb is. Rejtő Jenőtől sem várom el Thomas Mann mondanivalóját, de ettől még mindkettőnek helye van a világban.

padlogaz 2018.07.28. 21:36:32

Hmm, szamomra a poszt sokkal irritalobb, mint a film.

silent man 2018.07.28. 22:01:53

@Koós Miklós: Csak a példa esetlenségére próbáltam rávilágítani.

silent man 2018.07.28. 23:08:48

@Koós Miklós: Azt, hogy milyen zenék vészelték át az elmúlt 30 évet, nehéz objektíven megállapítani, mindenesetre a legnagyobb darabszámban eladott albumok között, az első tízben a Bee Gees az egyetlen, hagyományos értelemben vett slágerzenét játszó együttes :

Michael Jackson / Thriller
AC/DC / Back in Black
Pink Floyd / The Dark Side of the Moon
Meat Loaf Bat / Out of Hell
Whitney Houston / The Bodyguard
Eagles / Their Greatest Hits (1971–1975)
Bee Gees / Saturday Night Fever
Fleetwood Mac / Rumours

A Pink Floyd sajnos nem koncertezik, de Roger Waters (progresszív) előadásai telt házzal mentek az idén, tavasszal már csak a római kocertre tudtál jegyet venni, arra is csak azért, mert a Circus Maximus-ba legalább 400.000 ember elfér, a 2007-es Genesis (progresszív) koncerten legalábbis annyian voltak.
Az AC/DC utolsó turnéja is jellemzően teltházas volt :
en.wikipedia.org/wiki/Rock_or_Bust_World_Tour

Az egykori slágerzene egyrésze (pl. ABBA), annyiban mindenképpen többet kínált a mai kotvány előadóknál (tisztelet a kivételnek), hogy tanult dalszerzők és képzett zenészek munkája volt benne. A mai (relatív) népszerűség szerintem abból adódik, hogy erős a nosztalgia ebben a korosztályban, illetve nagyon gyenge minőségű a mai slágerzene. Vakok között király a félszemű.
Egy esküvői bulin pedig nyilvánvaló, hogy nem nehéz és furmányos zenék forognak, furcsa is lenne ittasan nyomni mondjuk valamelyik tudományos ELP, vagy King Crimson nótát, de ez korántsem jelenti azt, hogy ezeket elfelejtették volna az emberek.

Abban egyetértek, hogy a blogbejegyzés nem kimondottan reveláció erejű, de a film sem egy zenetörténeti mérföldkő.

GallaiG 2018.07.29. 09:43:03

A feléig olvastam, és azzal hagytam abba :) a blog olvasását, hogy milyen nagyon sajnálom azokat, akik egy ilyen könnyed szórakozást is csak vaskos, támadó páncélzatban képesek szemlélni.
Tényleg sajnállak.

trafikuty 2018.10.02. 00:05:39

Ha kedvelem Bergmant, Pasolinit, Truffaut, meg Tatit és Pierre Etaix fellelhető filmjeit, de évente egyszer élvezettel megnézem a Mamma Miát, akkor az gáz?

encir 2018.11.11. 10:55:30

A cikk majdnem minden szavával egyetértek - és mégis imádom a filmet. A második rész már tényleg nem lett jó. De azt sem utálom.
süti beállítások módosítása